MerchantPro, platformă de soluţii Saas pentru e-Commerce, a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1,3 milioane euro, marcând astfel o creştere cu aproape 50% faţă de anul precedent.
”MerchantPro, platformă de soluţii Saas pentru e-Commerce, a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1,3 milioane euro, marcând astfel o creştere cu aproape 50% faţă de anul precedent. Dinamica pozitivă s-a datorat atât fidelizării antreprenorilor din platformă, cât şi atragerii de noi magazine online mari, cu activitate complexă şi un număr mare de tranzacţii. În 2023 MerchantPro mizează pe o creştere de 20% şi continuă investiţiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva comercianţilor, prin funcţionalităţi extinse în panoul de control”, anunţă platforma.
Platforma MerchantPro este folosită de aproape 2000 de magazine online locale, în special din domeniile Fashion, Beauty, Sport, Sănătate, Auto-moto şi Echipamente Industriale. În 2022, prin intermediul platformei au fost înregistrate 2,7 milioane de tranzacţii, în creştere cu 10% faţă de 2021. Astfel, potrivit datelor platformei, la nivelul tuturor magazinelor online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, s-au plasat anul trecut comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro, în creştere cu peste 50% faţă de anul precedent, în momentul de faţă susţinând aproximativ 4% din comerţul online local.
”Focusul nostru constant este pe dezvoltarea platformei, în prezent lucrăm la o suită de funcţionalităţi, un nou panou de control care aduce un grad ridicat de performanţă tehnică, viteză, nivel extins de automatizare, flexibilitate şi customizare, dar, de această dată din perspectiva back-end, adică a antreprenorului din eCommerce. Iar mai departe, ne propunem să completăm soluţiile oferite de MerchantPro cu o serie de produse complementare din aria aplicaţiilor de helpdesk- lansarea unei platforme integrate de customer service 360 grade, precum şi din aria serviciilor de payments”, precizează Arthur Rădulescu, MerchantPro.
În 2022 zeci de magazine cu activitate complexă şi un număr mare de tranzacţii au migrat către MerchantPro din sisteme open source sau de pe alte platforme. Printre factorii care au determinat magazinele online să caute soluţii de upgrade se numără importanţa vitezei de încărcare, simplificarea procesului de check-out sau a zonei de fulfillment post vânzare, dar şi nevoia de a optimiza procesele operaţionale interne.
”Multe magazine mari şi medii au realizat în pandemie limitările platformelor şi soluţiilor folosite anterior, au constatat că este foarte scump să dezvolţi în open source, că este ineficient sau că performanţa site-ului nu a crescut proporţional cu aşteptările cumpărătorilor tot mai exigenţi. Obiectivul nostru pentru următorii ani este să ridicăm nivelul de eficienţă operaţională la un nou nivel, prin integrarea de tehnologii de AI care să reducă la un minim posibil intervenţia umană în operaţiunile zilnice de administrare a unui business online”, completează Arthur Rădulescu.
În acest context, în 2022, MerchantPro a avut afaceri de 1,37 milioane euro, în creştere cu 50% faţă de anul precedent şi estimează o creştere de minim 20% în 2023.