Retailerul francez Auchan a anunţat recent că iniţiază un proces de remodelare a sistemului de case de marcat astfel încât 100% dintre acestea să poată fi folosite în regim de self-checkout.
Retailerul francez Auchan a anunţat recent că iniţiază un proces de remodelare a sistemului de case de marcat astfel încât 100% dintre acestea să poată fi folosite în regim de self-checkout. Aceste sisteme au câştigat rapid teren în toată lumea, însă decizia recentă a Auchan de a le folosi în toate magazinele din România a ridicat o serie de întrebări şi situaţii, principala fiind pierderea locului de muncă de către casieri.
„Noile case nu elimină casierii, ele sunt doar hibride, pot fi folosite atât de casieri, cât şi de clienţi. Păstrăm în continuare case operate cu casieri, care scanează pentru clienţi, în toate magazinele, dar acestea sunt moderne“, spune Tiberiu Dăneţiu, directorul de marketing al Auchan. El adaugă că decizia acestei investiţii e justificată şi de lipsa de personal.
Auchan operează în România hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi online. În ceea ce priveşte magazinele mai mari, în fiecare unitate există între 15 şi 50 de case de marcat. În mod normal, din cauza lipsei de personal, puteau fi deschise doar 20 din 50 de case. Astăzi, toate cele 50 de case sunt deschise simultan, spune executivul Auchan.
„Niciun casier nu este disponibilizat şi nici nu va fi. Avem 300 de poziţii deschise în momentul de faţă, pe diverse posturi din compania noastră, inclusiv casieri.“
Auchan România are în portofoliu 344 de magazine şi este unul dintre cei mai mari angajatori, cu circa 8.000 de salariaţi în 2021, potrivit confidas.ro.