BUCURESTI | Scris de News.ro | astăzi, 19:46
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) anunţă, vineri, că platforma prin care se vor atrage cele 46 miliarde euro din Politica de Coeziune 2021-2027 va fi disponibilă din 16 mai şi precizează tot ce trebuie să ştie cei interresaţi să depună proiecte.
”În această perioadă este în curs de finalizare dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, sistemul unic de management al informaţiei privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027”, anunţă, vineri, MIPE, într-un comunicat de presă.
Sursa citată a precizat că, potrivit calendarului operaţionalizării noului MySMIS, începând cu data de 16 mai proiecte aferente perioadei de programare 2021 – 2027 vor putea fi depuse într-o variantă optimizată a aplicaţiei.
”Dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021 este unul dintre elementele – cheie în absorbţia celor 46 de miliarde de euro din Politica de Coeziune 2021-2027, pentru că ea răspunde acelei cerinţe de digitalizare care facilitează accesul la finanţare pentru beneficiari. Totodată, eficientizează activităţile Autorităţilor de Management, de la definirea apelului şi până la implementarea proiectului. Anul acesta avem 534 de apeluri, aşteptate cu mare interes de către beneficiari, iar măsurile de debirocratizare şi de simplificare vor face ca rezultatele să se vadă mai curând în economie şi în viaţa comunităţilor. Mai mult, nu vom mai trenuma că vom avea probleme cu absorbţia. Încă de anul trecut, am adoptat noi reguli pentru descentralizare şi debirocratizare în absorbţia fondurilor, iar noul MySMIS, optimizat conform calendarului stabilit, este o completare firească a acestor măsuri”, a declarat ministrul Marcel Boloş.
Dezvoltarea sistemului informatic pentru atragerea fondurilor
Potrivit MIPE, aplicaţia MySMIS2021 acoperă toate etapele ciclului de viaţă al unui proiect – definirea apelului, elaborarea şi depunerea proiectului (cererii de finanţare), evaluarea, contractarea, achiziţiile, implementarea şi monitorizarea, prin module dedicate. Între modulele aplicaţiei există o interdependenţă, astfel încât informaţiile pot fi, pe de o parte, asociate codului unic al proiectului, şi pe de altă parte, agregate la diferite niveluri ale programului operaţional.
Modulul Apeluri este utilizat în etapa de lansare şi validare a apelurilor de proiecte şi permite autorităţilor cu atribuţii în gestionarea programelor să parametrizeze atributele necesare editării cererilor de finanţare în conformitate cu specificaţiile din ghidul solicitantului. Parametrii stabiliţi în acest modul, de exemplu tipul categorii de cheltuieli, indicatori (de realizare şi de rezultat), sunt cei din care potenţialii beneficiari vor selecta în elaborarea cererii de finanţare pentru proiectele depuse pe acel apel. Noile funcţionalităţi aferente acestui modul vor fi testate în cursul acestei luni şi vor putea fi utilizate începând din luna aprilie.
Modulul Cereri de finanţare asigură introducerea de către beneficiari a informaţiilor necesare pentru completarea cererii. Modulul este utilizat pentru introducerea de informaţii structurate şi ataşarea de documente justificative în secţiuni definite în vederea elaborării şi transmiterii cererii de finanţare. Noile funcţionalităţi aferente acestui modul vor fi testate în cursul lunii aprilie şi vor putea fi utilizate începând din a doua jumătate a lunii mai.