Despre savoir-faire între creativitate şi business

4:30 am: REVELAŢIA mandarinei, savana portocalie. Pas cu pas: praf roz, umbră de salcâm, lemn brun. Un vuiet îndepărtat. Dungi subţiri, piele pătată. Neroli felin– aşa sună povestea care însoţeşte cel mai recent parfum lansat de Maison Crivelli, un brand franţuzesc dezvoltat începând cu anul 2018, care şi-a trimis aromele la nivel internaţional. Cuvintele, parfumul, dar şi planul de afaceri fac parte din din savoir-faire-ul lui Thibauld Crivelli, un artist concentrat pe business sau un om de afaceri cu înclinaţii creative – încă ne gândim care dintre cele două prevalează.

L-am întâlnit pe Thibauld Crivelli la a treia sa venire în România, odată cu lansarea Neroli Nasimba, a cărui poveste este bucuros să o împărtăşească (este scrisă chiar în interiorul cutiei de parfum), iar la fel de generos este şi când vine vorba de informaţiile referitoare la parcursul său – deloc unul uşor de intuit.

rivelli trăieşte acum în Paris, s-a născut acolo, a crescut în centrul Franţei şi apoi, după studii, s-a mutat în Asia, unde a locuit vreme de 10 ani. Înainte de a lansa propria companie, şi-a construit cariera în Asia – în Beijing, Hong Kong şi Singapore. „Părinţii şi bunicii trăiesc peste oceane, mama a fost crescută în Maroc, părinţii ei veneau din Vietnam şi Liban, părinţii din partea tatălui erau din Australia; când eram copil şi când vorbeam cu ei, menţionam mereu Vietnamul, Australia – am avut mereu acest vis asiatic.” Când avea 10 ani, şi-a propus să studieze managementul într-o zi, ceea ce s-a şi întâmplat: a studiat businessul, iar mai târziu a început să lucreze în industria parfumurilor, dar mereu cu obiectivul de a crea un brand de parfum – o altă dorinţă conturată încă din copilărie: „Este bine că am avut un parcurs în business pentru că atunci când lucrezi pentru un brand de parfumuri, dincolo de crearea propriu-zisă a parfumului, există o grămadă de alte aspecte la care trebuie să te uiţi – ambalare, aspectele financiare, legale, marketing, relaţii cu presa, vânzări, training etc. Pentru mine este vorba despre pasiune şi, desigur, să îţi împărtăşeşti pasiunea este ceva, dar apoi trebuie să te asiguri că toţi oamenii cu care lucrezi înţeleg reţeta corect şi o pot împărtăşi cu ceilalţi în modalitatea potrivită, toţi cei implicaţi trebuie să fie aliniaţi aceluiaşi scop”.

Crivelli şi-a propus să aibă o abordare autentică, dar, în acelaşi timp, structurată, altfel brandul ar fi fost haotic, crede el.

Creatorul-antreprenor provine din regiunea La Roche-Posay, una ce se evidenţiază în industria internaţională a cosmeticii, iar tatăl său este de profesie farmacist şi şi-a creat chiar propriul un brand de cosmetice. „De la o vârstă foarte fragedă, am avut o conexiune cu natura, cosmetica şi antreprenoriatul. Când eram adolescent şi oamenii mă întrebau ce vreau să fac în viitor, răspundeam că îmi doresc să creez un brand de cosmetice sau de parfumuri.” Asta l-a condus înspre facultatea de business, apoi a început munca pentru brandurile de parfum din Asia, dar mereu cu obiectivul ca într-o zi să îşi creeze propria companie: „A trebuit să mă întorc în Franţa ca să fac acest lucru –

 » Mai multe informații aici…