„Ce aţi dori să se schimbe/ să se îmbunătăţească în mediul de business local pentru ca planurile dumneavoastră să meargă mai bine?“ Aceasta a fost întrebarea adresată de ZF mai multor antreprenori şi manageri din domeniul construcţiilor la început de an, un moment în care se stabilesc bugete de investiţii, se fac planuri de dezvoltare, se setează ţinte de creştere.
♦ Răspunsurile vorbesc despre stabilitate legislativă, transparenţă, desfăşurarea într-un ritm mai alert a licitaţiilor, sprijin în finanţare, reducerea birocraţiei, susţinerea businessurilor locale.
„Ce aţi dori să se schimbe/ să se îmbunătăţească în mediul de business local pentru ca planurile dumneavoastră să meargă mai bine?“ Aceasta a fost întrebarea adresată de ZF mai multor antreprenori şi manageri din domeniul construcţiilor la început de an, un moment în care se stabilesc bugete de investiţii, se fac planuri de dezvoltare, se setează ţinte de creştere. Răspunsurile vorbesc despre stabilitate legislativă, transparenţă, desfăşurarea într-un ritm mai alert a licitaţiilor, sprijin în finanţare, reducerea birocraţiei, susţinerea businessurilor locale.
„Având în vedere importanţa mare a sectorului de construcţii în PIB-ul României şi constrângerile actuale cu care se confruntă, îmi doresc ca cei care ne conduc să păstreze cadrul economic şi legislativ stabil, astfel încât producătorii şi dezvoltatorii să reuşească să «construiască» ţara pe care cu toţii ne-o dorim“, spune Marian Pîrvu, CEO al producătorului de acoperişuri Wetterbest.
♦ Alexandru Oancea, marketing manager al producătorului german de profiluri din PVC Veka:
„Ne dorim o predictabilitate fiscală mai mare pe termen lung şi mai multă transparenţă în ceea ce priveşte programele naţionale de reabilitare termică. Suntem conştienţi că anumite influenţe globale şi regionale nu pot fi controlate de autorităţi, însă pe cele enumerate mai sus le considerăm de importanţă vitală pentru dezvoltarea durabilă a României, necesită o atenţie deosebită şi pot fi ajustate legislativ astfel încât să aibă un impact benefic atât asupra consumatorilor, cât şi asupra mediului de afaceri“.
♦ Alexandru Oprea, country manager al producătorului german de soluţii pentru ferestre, instalaţii şi mobilă Rehau:
„În ceea ce priveşte modalităţile de îmbunătăţire în mediul de business local, ne-am dori să putem intra mai facil în contact cu instituţiile statului, să putem comunica documente în format digital şi să beneficiem de timpi de reacţie mai rapizi. De asemenea, predictibilitatea în domeniul financiar de la Guvernul României şi stabilitatea la nivel politic sunt alţi doi factori care ne-ar ajuta să ne desfăşurăm activităţile conform planului, întrucât sunt premise necesare pentru derularea oricărui plan de investiţii“.
♦ Ana-Maria Cojocaru, CFO al companiei de construcţii PORR Construct:
„Ca în fiecare an, cea mai mare dorinţă a noastră se referă la stabilitatea legislativă şi cultivarea unui mediu predictibil în privinţa modificărilor care se doresc a fi implementate“.
♦ Andrei Popa, country sales manager România şi SEE în cadrul producătorului de sisteme de gips-carton, gleturi şi tencuieli Etex Building Performance Etex:
„Predictabilitatea este un factor-cheie pentru a putea vorbi despre planuri pe termen mediu şi lung şi aici ne referim în special la costul energiei.