De la flori la AI: cum a ajuns un business cu flori din România să implementeze procese de inteligenţă artificială

Procesele SEO (Search Engine Optimization), menite să afişeze un website cât mai sus în rezultatele căutărilor din motoarele de căutare, sunt compuse din activităţi repetitive care consumă multe resurse. Fiind în plin boom al erei inteligenţei artificiale, antreprenorul local Marius Dosinescu, cunoscut în special pentru businessul Floridelux.ro, una dintre primele florării online din România, a pus la bătaie experienţa obţinută în ultimii ani în cadrul agenţiei proprii de SEO, pe care a îmbinat-o cu cea mai în vogă tehnologie, inteligenţa artificială, pentru a automatiza procesele de SEO.

În acest moment avem MVP-ul (minimum viable product) gata pentru platforma de comerţ electronic Magento şi putem integra soluţia şi cu alte platforme proprietare de e-commerce. Acum avem de ezemplu o înţelegere în curs şi cu CloudCart.com – o platformă de comerţ electronic din Bulgaria“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marius Dosinescu, fondatorul Aysa.ai. Ideea dezvoltării platformei Aysa.ai a început să se înfiripe încă de la finalul anului 2021, când antreprenorul a decis să folosească tehnologia inteligenţiei artificiale pentru a automatiza o parte din procesele de SEO, care ajută brandurile să se situeze cât mai sus în rezultatele căutărilor pe internet, pe baza experienţei deja avute în cadrul Floridelux.ro şi a agenţiei proprii specializate în campanii SEO – AMON SEO. Practic, în cadrul businessului Floridelux.ro erau deja dezvoltate intern o serie de soluţii software folosite pentru o parte din procesele de SEO. „A trebuit să schimbăm modul de a gândi pentru că ne-am dat seama că utilizatorul nu poate să folosească unelte foarte avansate cum făceam noi totul intern şi atunci a fost nevoie să ne apucăm să dezvoltăm extensii pentru Magento, WooCommerce şi Shopify, care să fie integrate în procesul de lucru, aceasta fiind singura soluţie prin care poţi automatiza procese tehnice, cum ar fi content generation, keyword research bazat şi pe conţinutul tău intern şi acţiunile tale interne. Toate lucrurile acestea a trebuit să le rescriem de la zero“, a explicat Dosinescu, punctând faptul că în august anul trecut a început dezvoltarea propriu-zisă a platformei Aysa.ai, scrierea codului, iar la finalul anului era deja gata prima versiune.

Fondatorul Aysa.ai a explicat că soluţia dezvoltată se integrează în platformele de e-commerce, astfel încât să poată automatiza direct procesele de SEO.

„Numai în acest fel putem rescrie direct conţinutul, de exemplu pentru paginile deja existente, fără să fie nevoie de acţiuni din partea utilizatorilor. Putem analiza conţinutul intern, putem să corectăm automat erori cum ar fi de exemplu 301 re-direct sau 404. Deci practic platforma funcţionează pe baza unui API care se integrează 100% în platforma clientului. Fie că este vorba de Magento, WooCommerce sau Shopify sau de o soluţie custom. Dacă este vorba de o soluţie custom sau de un soft proprietar, făcut de companie, atunci va trebui să existe o perioadă de development şi integrare a soluţiei noastre în acele soluţii, dar în general noi discutăm direct cu proprietarii de platforme care îşi permit să dezvolte lucrul ăsta”, a menţionat fondatorul Aysa.ai.

 » Mai multe informații aici…