Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au înregistrat o creştere de 37,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar pe segmentul autoturismelor „verzi” s-a raportat o majorare cu 63,2%, arată datele publicate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), informează Agerpres.
Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia – cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu:
- Renault (3.058 unităţi);
- Ford (1.694 unităţi);
- Toyota (1.555 unităţi);
- Hyundai (1.550 unităţi);
- Mercedes Benz (1.497 unităţi);
- Volkswagen (1.402 unităţi);
- Skoda (1.373 unităţi);
- BMW (868 unităţi);
- Suzuki (671 unităţi).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%.
În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total.
Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel.
În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022.
La începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022.
Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele:
- Dacia Spring – cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an);
- Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022);
- Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%);
- Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%);
- Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior).
Pe segmentul autoturismelor Plug-in, clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme cuprinde următoarele modele:
- Ford Kuga (121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent);
- Mazda CX 60 (70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022);
- Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%);
- BMW X5 (54 unităţi, +116%);