Pagina verde. Patru antreprenori români au dezvoltat o aplicaţie de mobilitate urbană în Bucureşti care propune mijloace de transport sustenabile

Patru tineri antreprenori pasionaţi să găsească soluţii pentru schimbările climatice au dezvoltat un proiect digital menit să reducă aglomeraţia din traficul din Bucureşti. Businessul lor a luat forma unei aplicaţii şi poartă numele de Motum.

♦ „Cel mai recent succes este un grant norvegian, însumând peste 75.000 de euro, la care se adaugă şi investiţia fondatorilor, sub formă de capital de peste 15.000 de euro“, spun fondatorii Motum.

Patru tineri antreprenori pasionaţi să găsească soluţii pentru schimbările climatice au dezvoltat un proiect digital menit să reducă aglomeraţia din traficul din Bucureşti. Businessul lor a luat forma unei aplicaţii şi poartă numele de Motum.

„Funcţionăm ca un tool de sustenabilitate pentru atingerea obiectivelor europene de sustenabilitate, precum şi a iniţiativelor de mediu, sociale şi de guvernare (ESG). Motum este o aplicaţie de mobilitate urbană care oferă mijloace de transport sustenabile către destinaţia dorită. Aceasta te recompensează când ajungi la destinaţie pentru CO2-ul economisit cu puncte ce pot fi transformate în vouchere la partenerii noştri. Componenta aparte a Motum este cea de gamification, îmbinând utilul cu plăcutul, recompensându-te şi pe tine, şi planeta în acelaşi timp“, spun fondatorii proiectului.

Practic, Motum a apărut în 2020, odată cu câştigarea finalei europene a unui concurs pe tema Smart Mobility, organizat de ERTICO (European Road Transport Telematic Implementation Coordination), o organizaţie care promovează transportul inteligent. Cei patru fondatori – Daniel Mănăsescu, Alexandra Voinea, Adrian Azoiţei şi Paul Cozma-Ivan – au continuat să participe la diferite programe de accelerare şi incubatoare, iar în octombrie 2021 au înfiinţat firma prin care este operat proiectul, Hello Motum.

„În ultimii ani, am reuşit să atragem fonduri atât din acceleratoare, cât şi din diferite concursuri pe tema climatică, la care am participat. Cel mai recent succes este un grant norvegian, însumând peste 75.000 de euro, la care se adaugă şi investiţia fondatorilor, sub formă de capital de peste 15.000 de euro. Grantul este oferit de Innovation Norway şi finanţat de SMEs Growth România – Boost to Romanian Business sector: Business Growth in Start-ups – 2nd call.“

Clienţii care folosesc Motum sunt în general companiile care vor să reducă amprenta de carbon a angajaţilor lor, rezultată din naveta către serviciu, şi care le pun acestora la dispoziţie accesul în aplicaţie. Preţurile depind de dimensiunea companiei şi de numărul de utilizatori care vor folosi aplicaţia. Printre sugestiile din aplicaţie pentru a ajunge la o anumită destinaţie se numără inclusiv mersul pe jos, atunci când este fezabil, ceea ce implică eliminarea completă a amprentei de carbon.

„În 2022 am reuşit să lansăm varianta beta a aplicaţiei Motum, atât pentru Android, cât şi pentru iOS. Misiunea noastră a atras alături de noi 15 parteneri în marketplace, precum şi un proiect-pilot cu o corporaţie.“

Planul pentru 2023 este atragerea unei investiţii private pentru dezvoltarea aplicaţiei şi ajungerea la clienţi noi. „Motum contribuie la economia circulară prin crearea unui stil de viaţă sustenabil. Pornind de la mobilitatea urbană sustenabilă şi continuând cu educarea populaţiei,

 » Mai multe informații aici…