Ultima nişă dintr-o piaţă în dezvoltare: Cum se poziţionează cel mai nou serviciu local de streaming

SkyShowtime a debutat luna trecută în România cu eticheta de cel mai ieftin serviciu de streaming local, într-un an în care majoritatea jucătorilor au anunţat că îşi vor reduce investiţiile în conţinut. Cum vrea platforma să îşi consolideze poziţia într-o piaţă deja matură?

Creat prin fuziunea dintre reţeaua americană de televiziune Showtime, deţinută de Paramount Media Networks, şi grupul britanic Sky, o divizie a Comcast (cel mai mare conglomerat telecom din SUA), SkyShowtime a devenit luna trecută a cincea platformă majoră de streaming din România, după Netflix, HBO Max, DisneyĂ şi Amazon Prime Video.

Serviciul promite să umple un gol relativ mic din piaţă cu serialele şi filmele de calibru care nu erau transmise de ceilalţi jucători, având în portofoliu producţii marca Paramount Pictures/Paramount+, Universal, Sky, Showtime, DreamWorks, Peacock, cât şi Nickelodeon, prin care intenţionează să abordeze publicul tânăr, acoperit preponderent de Disney+ şi animaţiile sale originale, urmate de seriile Star Wars, Marvel şi Pixar. Serviciul a fost creat special pentru Europa, spune Monty Serhan, CEO al SkyShowtime. Anunţată iniţial în august 2021, platforma s-a poziţionat drept o soluţie prin care Comcast şi Paramount Global vor intra pe pieţele europene de streaming care nu au fost deservite până la acel moment de NowTV, Peacock şi Paramount+.

În ultimele şase luni, platforma a fost lansată în peste 20 de pieţe cuprinzând peste 90 de milioane de gospodării din Europa. Într-o achiziţie majoră anunţată luna trecută, SkyShowtime a cumpărat drepturile de exclusivitate pentru 21 de seriale create de HBO Max pentru piaţa europeană, incluzând aici 168 de episoade de program original.

Al cincilea serviciu este totodată şi cel mai ieftin, cu un preţ al abonamentului lunar de doi euro până pe 11 aprilie, dată de la care preţul se va dubla la 4 euro. Prin comparaţie, anteriorul deţinător al titlului de cea mai ieftină platformă locală era Amazon Prime Video, cu 14 lei (aprox. 3 euro) pe lună.

O piaţă deja matură

Putem spune că piaţa locală nu ducea lipsă de conţinut până la debutul SkyShowtime. HBO Max – deţinut de Warner Bros. Discovery – continuă să se afle pe radarul pasionaţilor de aşa-zise producţii „prestige”, care îşi propun să câştige respectul criticilor şi un număr cât mai mare de Globuri de Aur şi premii Emmy, în pofida zvonurilor conform cărora platforma plănuieşte să creeze show-uri mai ieftine, dar cu potenţial mai mare privind profiturile. Recent, serviciul a intrat din nou în atenţia publicului larg, cu noul sezon al Succession şi mult aşteptatele House of Dragon şi The Last of Us.

În ceea ce priveşte Disney+, producţiile Hulu, National Geographic şi Fox – alături de seriile menţionate mai sus – au adus 161,8 milioane de abonaţi la nivel global în ultimul trimestru din precedentul exerciţiu fiscal, cu 2,4 milioane sub nivelul trimestrului anterior. Rezultatul a marcat prima scădere a numărului de abonaţi de la lansarea din toamna lui 2019, influenţat de declinul abonaţilor Hotstar din India şi Asia de Sud-Est.

 » Mai multe informații aici…