Scris de News.ro | astăzi, 12:17
Ministerul Afacerilor Interne anunţă că aproximativ 300.000 de petiţii au fost gestionate în 2022 la nivelul instituţiei, vizând în principal comiterea unor infracţiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii şi liniştii publice, cereri de punere în posesie şi de emitere a unor titluri de proprietate, cererile de încadrări, reîncadrări. Conform MAI, au existat şi situaţii bizare, în care un singur cetăţean a transmis 16.900 de sesizări pe aceeaşi temă, un altul se declara urmaşul direct al unui domnitor al Moldovei, cerând să-i fie atribuită întreaga regiune, iar o persoană susţinea că nu recunoaşte autoritatea statului român şi foloseşte pentru identificare o şuviţă de păr şi amprenta unui deget.
”Aproximativ 300.000 de petiţii au fost gestionate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în anul 2022. În vederea asigurării condiţiilor necesare exercitării dreptului de petiţionare, la nivelul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne au fost implementate o serie de măsuri menite să simplifice obţinerea de către cetăţeni şi organizaţiile legal constituite a informaţiilor de interes precum şi transmiterea de petiţii. Astfel, odată cu reorganizarea secţiunii CONTACT de pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, cetăţenii au posibilitatea să găsească informaţii utile şi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări din competenţa structurilor MAI, să trimită online o petiţie sau sugestii”, transmite sâmbătă MAI.
Conform sursei citate, anul trecut, Direcţia Secretariat General din cadrul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne a primit şi gestionat 13.529 de petiţii. Cetăţenii au transmis preponderent petiţii în format electronic, fie prin intermediul formularelor de pe site-ul instituţiei, fie prin intermediul poştei electronice.
În ceea ce priveşte modul de soluţionare a petiţiilor, 91,5% au fost gestionate de structuri din Ministerul Afacerilor Interne (inclusiv din Aparatul Central al instituţiei, precum Corpul de Control al Ministrului, Direcţia Generală Management Resurse Umane, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi Direcţia Medicală), restul fiind redirecţionate către alte instituţii.
”Activitatea de relaţii cu publicul a inclus şi activitatea de consiliere a cetăţenilor, care s-a desfăşurat prin intermediul operatorilor care deservesc linia telefonică gratuită a Ministerului Afacerilor Interne – 0800 800 624 , care poate fi apelată, în fiecare zi lucrătoare, în intervalul orar 08.00-20.00. Linia TEL-VERDE este destinată informării, consilierii şi semnalării unor aspecte care nu sunt urgente, pe domeniul de competenţă al Ministerului Afacerilor Interne. În anul 2022 au fost primite 1.769 de apeluri. De asemenea, ofiţerii din cadrul Serviciului Relaţii cu Publicul au consiliat un număr de 295 persoane care s-au prezentat la sediul instituţiei”, precizează MAI.
Principalele categorii de solicitări ale cetăţenilor sau organizaţiilor legal constituite au vizat comiterea unor infracţiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii şi liniştii publice, cereri de punere în posesie şi de emitere a unor titluri de proprietate, cererile de încadrări, reîncadrări etc.
”Au existat şi numeroase situaţii de transmitere a sute de petiţii cu privire la aspecte verificate deja şi pentru care s-a transmis răspuns, formularea unor cereri bizare sau ilogice, apelarea frecventă a liniei telefonice Tel-Verde cu aceleaşi aspecte şi la care s-a oferit deja răspuns”,