A căuta şi a face „research” despre un potenţial nou client, colaborator sau furnizor în ziua de azi mănâncă foarte mult timp, însă noile tehnologii au capacitatea de a simplifica toată această muncă. Aceasta a fost practic ideea unui start-up local, numit Veridion (fost Soleadify), care a primit milioane de dolari ca investiţii pentru a pune pe masă o soluţie software bazată pe AI ce cuprinde baze întregi de date cu informaţii relevante despre companii, astfel încât businessurile să îşi poată găsi furnizorii sau clienţii potriviţi.
Colectăm date despre companii din surse publice şi din text nestructurat. Cred că de când au apărut ChatGPT şi alte tooluri similare, este mai uşor de înţeles ce facem. Luăm extrem de multe informaţii şi încercăm să ne dăm seama ce e adevărat, care este realitatea curentă versus doar nişte informaţii postate acum trei ani pe internet, le structurăm şi ţinem o bază de date de 70 milioane de companii din toată lumea, pe care le actualizăm în fiecare săptămână în funcţie de ce mai apare nou.
Practic, noi trebuie să ştim tot ce se întâmplă pe orice profil de social media al unei companii, ce apare în presă, ce se schimbă pe site-ul companiei şi să înţelegem din text complet nestructurat, să ne scoatem informaţii la fel cum ar face cineva «research» despre o companie anume. Doar că datele respective le dăm clienţilor într-o secundă şi nu în câteva zile“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Florin Tufan, cofondator şi CEO al Veridion.
Start-up-ul, înfiinţat încă în 2019, utilizează tehnologia de inteligenţă artificială pentru a analiza un volum foarte mare de pagini web pe săptămână, cu scopul de a construi şi menţine o bază de date actualizată despre companii la scară globală. Această bază de date poate fi utilizată de companii pentru găsirea de furnizori, modelare de risc, cercetare de piaţă ş.a.m.d. Clienţii ţintă pentru soluţia Veridion sunt companiile din industria financiară, de asigurări, de consultanţă, precum şi din zona de producţie.
În prezent, start-up-ul are în portofoliu 16 clienţi recurenţi, care plătesc pentru utilizarea soluţiei peste 50.000 euro pe an. În prezent, soluţia Veridion se integrează în platformele de management al riscului folosite în cadrul companiilor mari care le devin clienţi, însă start-up-ul are în plan să lanseze anul acesta şi o suită de produse pentru companiile mai mici, inclusiv o soluţie cu o interfaţă proprie. „Vrem să lansăm o suită de produse self-service pentru companiile mici. Vom avea şi un motor de căutare public atât pentru fonduri mici de investiţie, cât şi pentru companii din afara producătorilor foarte mari, care au nevoie să-şi caute furnizori doar cu o frecvenţă mai mică şi cu o complexitate mai redusă.
Iar această soluţie va avea o interfaţă proprie şi vom avea şi API-uri pentru companii mici”, a precizat el. Pentru anul acesta, Veridion şi-a propus să îşi tripleze veniturile anuale recurente la peste 3 milioane de euro, menţinând astfel acelaşi ritm accelerat ca şi în 2022.