Daniel Dines, co-fondator şi co-CEO UiPath, cea mai mare firma de software fondată în România, cu vânzări de peste 1 miliard de dolari, a spus la Forward VI, conferinţa anuală de inteligenţă artificială şi automatizare a companiei desfăşurată la Las Vegas, că speră să fie o sursă de inspiraţie pentru tinerii IT-şti români.
„Sper să fiu o sursă de inspiraţie pentru toţi tinerii IT-şti din România. Astăzi, UiPath este tot o rachetă, dar nu mai tremură ca la plecare, în 2016-2017, acum este stabilă”, a spus Daniel Dines pentru Ziarul Financiar.
În primul său interviu video, la ZF Live la Ziarul Financiar, în aprilie 2017, Dines spunea că organizaţia pe care o conducea era ca o rachetă care „decolează şi tremură din toate încheieturile”.
Compania a crescut în 10 ani de la afaceri de circa 1 milion de dolari în 2012-2013 la 1,1 miliarde de dolari anul trecut, deci de 1000 de ori în 10 ani şi se aşteaptă anul acesta la vânzări de 1,2 miliarde dolari. UiPath a crescut pe valul RPA – robotic process automation, adică eficientizarea activităţilor din companii prin roboţi software, dar la Forward VI mottoul a fost „IA at work” – inteligenţa artificială la lucru.
Într-un speech ţinut în faţa a 4000 de oameni, Daniel Dines a evocat cu emoţie începuturile companiei.
„Împlinim chiar în aceste zile 10 ani de când am convins primul client cu soluţia noastră de RPA, Studio. Eram o firmă foarte mică de IT, cu 10 oameni. Pusesem pe piaţă această soluţie în martie 2013 şi de fapt ne gândeam că este ultima încercare de a creşte. Dacă nu ne ieşea, ne-am fi găsit nişte joburi frumoase şi gata. Însă în octombrie 2013 am primit un telefon din India şi am fost întrebaţi cum ne comparăm cu un mare furnizor de RPA, dar de care noi nu auzisem, Blue Prism. Am decis să trimit o echipă în India să vadă ce putem livra clientului şi de aici a început totul”, a povestit Dines pe scenă.
Un alt moment cheie a fost, în evoluţia companiei, decizia de merge în Japonia la invitaţia unei mari bănci, SMBC, cu active de sute de miliarde de dolari, pentru a prezenta produsul companiei.
„În ianuarie 2017 eram în Singapore şi am primit invitaţia de a merge şi de a susţine personal produsul nostru în faţa conducerii băncii japoneze. Am spus de ce nu? Am decis imediat să schimb biletele de avion. Chiar voiam să merg în Japonia, pentru că eram fascinat ca adolescent de cultura japoneză după ce am citit Shogun (o carte de James Clavell despre aventura unui englez în Japonia cu mare succes în România în anii 80-n.red). Apoi am trimis şase oameni în Japonia. Experienţa de lucru cu SMBC ne a adus apoi ca şi clienţi mari bănci ale lumii”, a mai povestit Dines, într-un stil destul de neobişnuit pentru asemenea conferinţe de business, dar în care se vede prin toţi porii plăcerea şi priceperea moldovenilor de a povesti.