Școala, ca o pradă. Corporații, organizații și fundații. Cine face educație pentru sănătate și prevenire elevilor din România?

Școala, ca o pradă. Corporații, organizații și fundații. Cine face educație pentru sănătate și prevenire elevilor din România?

Recent, Primăria Sectorului 2 anunța că un reprezentant al Asociației Joc Responsabil va susține sesiuni de prevenire a dependenței de jocuri de noroc în școli. Aceste sesiuni, susținute de un „celebru psihoterapeut”, ar avea menirea de a preveni dependența de jocuri de noroc la elevii care vor participa la aceste sesiuni.

Joacă, joacă, joacă… responsabil! 

Până acum, aflăm din comunicarea Primăriei Sectorului 2 că peste 2.400 de copii au luat contact cu mesajul celebrului psihoterapeut și al asociației pe care o reprezintă. De pe site-ul acestei asociații, aflăm că membrii fondatori sunt „Romslot, Romanian Bookmakers și Rombet” și că scopul ei este să dezvolte „programe de educare și prevenție a dependenței de jocuri de noroc precum și de consiliere psihologică a persoanelor care au depășit limita recreațională a practicării jocurilor de noroc”. 

Înțelegem de aici că viziunea acestei asociații este că jocurile de noroc sunt un mijloc de recreere. De altfel, numele asociației, prezent pe sigla proiectului și pe toate materialele care ajung la copii, îndeamnă la a juca (responsabil, bineînțeles). Joacă, joacă, joacă!

Prevenția pe alcool, făcută de asociația producătorilor și importatorilor de băuturi spirtoase

Recomandări

DEZVĂLUIRI ÎN UCRAINA. Prietenii lui Zelenski din showbiz își fac averi în perioada războiului: produc drone militare, filme patriotice și vând energie – investigație a presei de la Kiev

Tot despre un consum responsabil vorbește și Spirits Romania, asociație a producătorilor și importatorilor de băuturi spirtoase din România. Ei au derulat o campanie în școli cu scopul declarat de a-i convinge pe copii să nu bea alcool. Dincolo de problema de principiu de a permite accesul reprezentanților producătorilor unui drog legal în școală, sunt multe probleme legate de mesajele care sunt promovate către elevi. 

De exemplu informația că „82% din adolescenții români au consumat cel puțin o dată alcool” poate crea presiune de a consuma prin formarea imaginii că aproape toți tinerii consumă alcool. Însuși sloganul campaniei „Suntem mulți cei care spunem nu alcoolului înainte de 18 ani” creează ideea că doar până la 18 ani e de așteptat să spui nu alcoolului și, într-adevăr, aceeași Spirits Romania derulează și campania „Consumă (alcool) responsabil”. 

De altfel, pe pagina de Facebook a campaniei care vizează copiii sunt prezente și mesajele campaniei de consum responsabil, unde domnișoare foarte cool pozează alături de cocktailuri colorate și bărbați sexy și se oferă răspunsuri la întrebări precum „Ce înseamnă pentru o femeie cu greutatea de 60 kg o vodcă dublă” (postare din luna aprilie 2023).

Recomandări

Judecătoarea din Suceava a continuat să furnizeze informații inculpaților din dosare și după ce lupta cu traficul de droguri a devenit prioritate națională. Sfătuia infractori să fugă din țară

Pentru o informare corectă a publicului, Organizația Mondială a Sănătății a publicat o luare de poziție prin care afirmă că, în acord cu datele științifice actuale, orice nivel de consum de alcool afectează negativ sănătatea (Lancet Public Health.

 » Mai multe informații aici…