Familia Trandafir a pus bazele distribuitorului de bunuri de larg consum DRIM Daniel în urmă cu 30 de ani, deschizând iniţial un magazin de vânzare cu amănuntul în Piteşti. Un an mai târziu a început distribuţia şi astăzi este în topul celor mai mari jucători de pe piaţa de profil. Cum a reuşit familia Trandafir să ducă businessul DRIM Daniel la peste 105 mil. euro şi să bată palma cu retailerul polonez Zabka?
Un mic magazin în Piteşti. Acesta a fost punctul de plecare al DRIM Daniel Distribuţie FMCG, companie care a crescut încet şi discret, devenind unul dintre cei mai mari jucători din sectorul de distribuţie de bunuri de larg consum. „Părinţii mei au ales numele. DRIM reprezintă practic iniţialele noastre – Daniel (tata), Radu (eu), Ioana (sora mea) şi Marcela (mama)”, povestea Radu Trandafir, administrator al DRIM Daniel.
De la un magazin în 1994, familia Trandafir, cea care a pus bazele companiei, a mai deschis unul, dar en-gros. Un an mai târziu, în 1995, familia intra în sectorul de distribuţie încheind un parteneriat cu Kandia Dulce, producător de ciocolată care este şi astăzi printre clienţii companiei din Argeş. „Am închiriat primul nostru depozit (60 mp) în Piteşti”, se arată pe site-ul DRIM Daniel. Tot în 1995, DRIM Daniel a semnat un contract cu Regal Corporation, companie cumpărată ulterior de Dr. Oetker.
De aici s-au deschis drumurile în distribuţie, familia Trandafir încheiând tot mai multe contracte cu firme mari, care la acea vreme îşi făceau intrarea pe piaţa românească. În 1999, compania a terminat construcţia primului depozit, în Piteşti, având o suprafaţă de 600 mp şi birouri cu o suprafaţă de 200 mp. Astăzi, DRIM Daniel acoperă deja 20 de judeţe din ţară, are 450 de vehicule şi 11 depozite, dintre care 10 deservesc comerţul tradiţional şi unul, din zona Moldovei, acoperă clienţii din zona de benzinării.
Cel mai important proiect recent este o investiţie de 4 milioane de euro într-o platformă logistică la Slatina, cu o suprafaţă de 7.000 mp pentru depozitare plus spaţii de birouri. Compania se ocupă cu distribuţia de bunuri de larg consum în special în zona de retail tradiţional, lucrând foarte puţin cu marii jucători din retailul modern.
„Sunt multe zone în care ne putem extinde. Clar ne dorim să diversificăm businessul pentru că momentan avem peste 90% în comerţul tradiţional. Credem în continuare în comerţul tradiţional, dar ne dorim să lucrăm şi cu modern trade şi cu reţelele de benzinării ”, povestea Radu Trandafir, care adăuga că deşi ponderea comerţului tradiţional în total scade, vânzările aici cresc. Compania are în prezent clienţi precum Nestlé, Mondelez, Mars, PepsiCo, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, L’Oreal, Evyap sau Kandia Dulce. În total, compania are peste 30 de clienţi.
Pe lângă partea de distribuţie, Drim Daniel Distribuţie FMCG are şi câteva branduri proprii care au venit din nevoia sesizată pe piaţă pe segmentul produselor cu preţuri mai mici. Astfel, compania are în portofoliu branduri precum Rezon (pate),